رفتارهای عددی معادلات انتگرال-جبری ولترای نیمه صریح با هسته های منفرد ضعیف

thesis
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم پایه
  • author حمید رنجبر
  • adviser سعید سهرابی
  • Number of pages: First 15 pages
  • publication year 1393
abstract

در این پایان نامه، هدف، نشان دادن برخی نتایج نظری و عددی برای حل یک سیستم ترکیبی از معادلات انتگرال ولترا از نوع اول و دوم با هسته های منفرد ضعیف می باشد که به معادلات جبری - انتگرال منفرد ضعیف از اندیس یک معروف هستند. این نوع از معادلات، دارای جواب هایی هستند که مشتقات آنها در نقطه انتهایی چپ از بازه انتگرال گیری کراندار نیستند. برای غلبه بر این رفتار ناهمواری جواب ها، با استفاده از تبدیل مختصات مناسب، سیستم اولیه را به یک سیستم معادلات جبری - انتگرال جدید که جواب های آن دارای نظم بهتری هستند، تغییر می دهیم. سپس از یک روش عددی موثر بر پایه روش هم محلی چبیشف برای حل آن استفاده و تحلیل همگرایی آن را نیز بررسی می کنیم. در نهایت، با چندین مثال عددی، تطابق خوب نتایج نظری با سرعت همگرایی به دست آمده از الگوریتم داده شده را نشان می دهیم.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

تبدیلات متغیر در حل عددی معادلات انتگرال ولترای نوع دوم با هسته پیوسته و منفرد ضعیف

در این تحقیق کاربرد روش های تبدیل متغیر از نوع سایدی و لوریه در حل عددی معادلات انتگرال ولترای نوع دوم با هسته های پیوسته و منفرد ضعیف بررسی شده است. چون تبدیلات بگونه ای هستند که لازم نیست نقاط انتهایی بازه انتگرال گیری به عنوان نقاط شبکه ای در نظر گرفته شوند، روش ارائه شده می تواند برای هر دو نوع معادلات انتگرال ولترای با هسته پیوسته و منفرد ضعیف به شیوه مشابهی بکار رود. نتایج عددی به دست آمد...

15 صفحه اول

توسعه ی یک روش بسطی برای معادلات انتگرال ولترای خطی با هسته منفرد ضعیف

در این پایان نامه جوابهای تقریبی معادلات انتگرال ولترای خطی با هسته منفرد ضعیف را با استفاده از بسط توابع بلاک پالس و سری تیلور به همراه تحلیل خطای این روش مطالعه می کنیم.هم چنین روش ارائه شده را با روش لاپلاس معکوس بر پایه توابع بلاک پالس مقایسه می کنیم.مثال های عددی کارایی روش ها را نشان می دهند.

الگوریتمی ساده برای حل عددی معادله انتگرال ولترا با هسته منفرد ضعیف

روش های زیادی برای حل عددی معادلات انتگرال وجود دارد. در این مقاله یک روش عددی ساده با استفاده از تبدیل فازی، برای حل عددی معادله انتگرال با هسته منفرد ضعیف ارائه شده است. در پایان نیز با ارائه سه مثال موثر بودن روش پیشنهادی بررسی گردید. در تمامی محاسبات و نمودارها از نرم افزار متمتیکا استفاده شده است.

full text

روش های عددی در معادلات انتگرال-دیفرانسیل با هسته های منفرد ضعیف

هدف اصلی در این پایان نامه حل معادلات انتگرال-دیفرانسیل با هسته منفرد ضعیف توسط دو روش اسپلاین هم محلی و گالرکین گسسته می باشد.هم چنین در این پایان نامه به مقایسه دو روش پرداخته و سپس روش مناسب تر را معرفی می کنیم. این پایان نامه مشتمل بر4فصل می باشد.در فصل اول مقدماتی از آنالیز حقیقی و آنالیز تابعی و آنالیز عددی ارائه می گردد که مورد نیاز فصل های بعدی می باشد.در فصل دوم ،به بررسی معادلات انتگ...

15 صفحه اول

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم پایه

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023